Rainbow Six: Siege’de ilk perde

Tom Clancy's Rainbow Six: Siege

Beni takip edenlerin fark edeceği üzere, 1 Aralık itibariyle Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege’e hastalık derecesinde bağlanmış vaziyetteyim. Operasyon temalı oyunlara olan hasretimi gideren oyunu o kadar sevdim ki başka oyun oynamaz oldum. Bu süreçte birçok arkadaşım da (TeasyCat, GlaxyCSGO, Uğur Yılmaz) oyunu satın alınca beş kişilik şahane takımlar oluşturarak operasyonlar düzenliyor, rehineleri kurtarıyor, bombaları etkisiz hale getiriyoruz. Tabii ki her oyun gibi bu oyunun da problemleri var ama bunları ortadan kaldırmak için Ubisoft’tan beklediğim, beklediğimiz ilk hamle geldi.

Oyun için hazırlanan 1.1 sürüm numaralı ilk güncellemeyle hem oyundaki birçok problem ortadan kaldırılmış, hem de bazı konularda düzenlemeler yapılmış. En başta oyunun PC sürümü için yüksek çözünürlüklü kaplamaların yer aldığı Ultra HD Texture Pack ücretsiz olarak yayımlanmış, onu bir indirelim ve yola öyle devam edelim. İkinci önemli konu, takım arkadaşını ya da rehineyi öldürenlerin otomatik olarak oyundan atılması yönünde. Her ikisini de yanlışlıkla yapmak mümkün ama “rage” atan oyuncuların kasten takım arkadaşını ve/veya rehineyi öldürmesi artık oyundan atılmayla sonuçlanıyor. Bu noktada kasıtlı ya da hatalı öldürmeler arasındaki analizin doğru yapılması üzerine çalışmalar devam ediyor ama en azından bir süre sıkıntı yaşanacağı muhakkak.

Tom Clancy's Rainbow Six: Siege

Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege – Ultra HD Texture Pack

Vurma / vurulma konusundaki sıkıntılarla ilgili olarak birkaç maddelik bir açıklama yapmış Ubisoft. İlk olarak bir aksiyon ile o aksiyonun gerçekleşmesi arasındaki gecikme süresi ortadan kaldırılmış. Binalardan iple sarkanların hareket ve ateş etme aksiyonlarına bağlı vuruş aksiyonlarındaki problemler de giderilmiş. Son olarak ölüm anı kamerasındaki (Kill Cam) anlamsız vuruş pozisyonları da artık daha doğru görüntüler eşliğinde ekrana yansıyor. (Bu paragrafta yazdıklarımı gözlemleme şansım olmadı henüz, Ubisoft’un yalancısıyım!)

Güncellemeyle ilgili birkaç önemli detay daha mevcut. Artık Ranked maçlardaki eşleştirme sistemi, oyuncular arasında sadece bir seviye fark olmasını sağlıyor ancak oyuncu bulunamadığı her saniyede seviye farkı birer birer artıyor. Ranked maçlardaki seviye ikonları artık oyunun ana ekranında yer alıyor. Savunma yapan takımın saldırı takımını “spawn” noktasında basmasının önüne geçilmesi için de savunma oyuncularının bina dışına çıktıktan sonra fark edilme süreleri 5 saniyeden 2 saniyeye düşürülmüş. Son olarak oyun içi yazışmalardaki karakter sınırının 32’den 128’e çıkarıldığını, bu sayede daha rahat bir yazılı iletişim sağlanabildiğini not düşeyim.

Tom Clancy's Rainbow Six: Siege

Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege – Ultra HD Texture Pack

Gelelim en önemli konuya, yani “Nasıl vurdu beni ya?!” tartışması üzerine yapılan geliştirmeye. Güncelleme öncesinde sunucular, oyuncuların hareketlerini ve ateş etmelerini saniyede 30 kez güncelleyerek alıyordu, bu nedenle zaman zaman bu değere bağlı olarak “Kafamı çekmiştim ama yine de vuruldum!” veya “Vurdum ama adama bir şey olmadı!” gibi sinir bozucu düşüncelere kapılıyorduk. Güncelleme sonrası pozisyon takibi için bu değer 60’a çıkarılmış ve bu sayede sunucuların aksiyonları takip süresi iki katına ulaşmış. Şimdilik sadece PC sürümü için yapılan bu güncellemede başarı sağlandığı sonucuna varılırsa konsollar için de benzer bir güncelleme yapılacak.

Oyuna her girişimizde bir sunucuya bağlanıyoruz ama bu sunucuyu seçme şansımız olmadığı için bir anda kendimizi Batı Avrupa sunucularında bulabiliyoruz, bu da oyundaki “ping” değerimizi yükseltiyor. Bu konuya çözüm olması için sunucu seçimi artık oyunculara bırakılmış ki bundan daha iyi bir çözüm olamazdı sanırım. (Ben böyle bir seçenek görmedim yalnız, yine Ubisoft’un yalancısıyım!)

Tom Clancy's Rainbow Six: Siege

Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege – Ultra HD Texture Pack

Ortadan kaldırılan diğer hatalardan birkaçını daha sıralayayım. Oyunun hazırlık aşamasında, saldırı takımından drone’u patlayanların diğer kameralar arası geçiş yapamama hatası ortadan kaldırıldı. Drone’ların zaman zaman haritanın boşluğuna düşmesine sebep olan açıklık giderildi. Operator seçim ekranında rakip takımın Operator seçimlerinin gözükmesi engellendi. Kimi oyuncuları rahatsız eden kan rengindeki hata ortadan kaldırıldı. Son olarak benim yaşadığım ve yeni sesli sohbet ses ayarının kendi kendine açılma hatası da düzeltilmiş.

Ben başlıca ve dikkatimi çeken hataları olabildiğinde aktardım ama birçok ufak detay, giderilmiş hata da mevcut ve hepsini tek tek okumak için Ubisoft’un resmi forumlarındaki uzun metne göz atabilirsiniz. Şimdi ben yeniden oyuna giriyorum, ne zaman çıkarım, onu da bilmiyor.

Share on Facebook11Tweet about this on TwitterShare on Google+0Share on LinkedIn0Email this to someone

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.