Battlefield 4: Naval Strike (İnceleme)

Battlefield 4: Naval StrikeŞu sıralar savaş oyunlarına öyle bir kaptırdım ki kendimi, hangi cephede olduğumu şaşırıyorum artık. Karşıdan düşman geliyor, işaretlemek için “Q” tuşuna basıyorum, bir de bakmışım, görünmez olmuşum, meğer Titanfall’daymışım. Bir binaya girmişim, camdan fırlıyorum, karşı duvarda yürümek için “Space” tuşuna basıyorum, bir de bakmışım, %50 sağlık gitmiş yere düştüm diye, meğer Battlefield 4’teymişim. Bu kadar apayrı mekaniklere sahip iki oyun aynı dönemde oynanır mı? Oynanmaz, siz de oynamayın, benden söylemesi. Ha, ben oynuyorum ama ne derler bilirsiniz: Dediğimi yap, yaptığımı yapma.

Geçen ay eski toprakları ziyaret ettik Second Assault ile ve kentsel dönüşümün nasıl gerçekleştiğine şahit olduk “2014” güncellemesiyle. Yeni durağımız neresi peki? Dört tarafı denizlerle çevrili adalar! Üstelik oyunlar arası karmaşa bir adım daha ileriye gitti ve Battlefield 2142’deki “Titan” modu, Naval Strike ile Battlefield 4’e yedirildi. Battlefield 2142’yi oynamamış olanlar için konuyu açayım.

O yıllarda, yani 2142’de bugünün araçları ne gezer, teknoloji alıp yürümüş. “Titan” diye tabir edilen devasa, uçan gemiler var ve iki takımın amacı, karşı tarafın gemisine sızarak olayı “kökünden” çözmek. Battlefield 4’e baktığımız zamansa günümüzde geçen bir senaryoya bunun nasıl yedirildiğini merak ediyor olabilirsiniz, hemen söyleyeyim. Battlefield 4’ün üç yönlü (hava, kara, deniz) savaş alanlarından denize odaklanan Naval Strike, her iki takıma bir gemi tahsis etmiş. Takımlar kendi gemilerinden başlıyorlar olaya, sonra dağılıyorlar haritaya, amaç kritik noktaları ele geçirmek, bu sırada da düşman askerlerini yok etmek. İşin en can alıcı kısmıysa düşman gemisinin kapaklarını açınca başlıyor, hemen gemiye sızmak gerekiyor. Bunun için elimizde daha önceden bindiğimiz araçların yanı sıra hovercraft’lar var ki hem denizde, hem de karada gidebilen bu araçlarla yol almak hem eğlenceli, hem de pek bir avantajlı. Yol alıp gemiye sızdıktan, baskını yaptıktan ve kendi gemimiz düşmeden saldırıyı tamamladıktan sonraysa zafer geliyor. Tüm anlattıklarıma “Carrier Assault” demiş yapımcılar, bunu da belirteyim.

Naval Strike ile beraber Battlefield 4’e dört yeni harita ekleniyor ve bu dört harita da tabii ki Carrier Assault temel alınarak hazırlanmış. Lost Islands pek bir ilginç, adında “Lost” kelimesi var ve haritanın ortasında da düşmüş bir uçak var. Bu bir gönderme mi? Belki. Wave Breaker var, kayalıkların içinde gizli bir limana sahip ve bu limana sızmak ya da bu limanı korumak öncelikli görev. Nansha Strike var, dengeli bir kara – deniz dağılımına sahip ve haliyle karasal savaşa da elverişli. Operation Mortar ise tarihi güzelliklerle donatılmış, sahip olduğu tepe noktasıyla farklı stratejiler geliştirilmesini zorunlu kılan bir harita.

Yeni bir mod, dört yeni harita, peki ya başka? AR-160 makineli tüfek, SR-2 hafif makineli tüfek, AWS çift beslemeli makineli tüfek, SR338 dürbünlü tüfek ve SW40 tabanca ekleniyor cephaneye. Eski silahlardan M320’ye üç bomba atabilen 3GL eklentisi geliyor, bir de hava araçlarını hedef alan Anti-Air Mine var. En ilginç eklentiyse Operation Mortar haritasında yer alan eski top! Görmek ve kullanmak, tarihte yolculuğa çıkmak gibi adeta ama hem eksi, hem de nispeten ilkel olmasından kelli çok başvurmadım ben.

Gelelim sadece. Açıkçası hem Battlefield 3, hem de şu an ana kadar çıkan Battlefield 4 indirilebilir içerik paketlerini göz önüne alınca iyilerden biri Naval Strike diyebilirim. Özellikle gemi indirme sürecinde iş başa baş gidiyorsa acayip bir panik, heyecan oluyor. Haritaları da pek bir sevdim, hele ki Operation Mortar’daki tepe ve tüneller farklı bir atmosfer yaratıyor. Yani diyeceğim o ki olmuş, aferin İsveçli dostlar.

8,5

Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Share on LinkedIn0Email this to someone

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.