Boşa geçen günlerZ

DayZŞu sıralar birçok oyuna bulaştım, hiçbirinde de kolay kolay ilerleme kaydedemiyorum çünkü hem dikkatim dağılıyor, hem de zamanım yetmiyor. Bir tarafta dergi, bir tarafta YouTube kanalı, diğer tarafta oynanmayı bekleyen sayısız oyun. Bitmiş, çıkmış oyunlara bulaşıp hepsini yarıda, hatta hemen başında bıraktığım yetmezmiş gibi, bir de bitmemiş oyunlara sarmaya başladım. Steam hesabım, “Earyl Access” aşamasındaki oyunlarla dolup taştı ama haftalardır sadece bir tanesine zaman ayırabiliyorum. Hangi oyun olduğunu tahmin ettiniz sanırım. Edemeyenler bir başlığa baksınlar… Evet, şimdi bildiniz mi? Yok. O halde okumayı bırakın ve sayfayı çevirin.

Genellikle Multiplayer LIVE yayınlarında oynamaya fırsat bulduğum DayZ’yi, zaman zaman gecenin bir köründe de açtığım oluyor ama hep aynı şeyle burun buruna kalıyorum: Boşluk! Tamam, anlıyorum, oyun henüz geliştirme aşamasında ve alfa sürecinin de çok başında ama bu kadar da boş olur mu bir oyun? Teknik problemleri bir kenara bırakıyorum zaten, ona diyecek bir şey yok, oyun henüz geliştiriliyor ama içerik olarak da pek fazla bir şey sunmuyor. DayZ’nin başına oturduğunuz andan itibaren en çok yaptığınız 10 aksiyonu sırasıyla yazıyorum:

  1. Koşmak
  2. Envantere bakmak
  3. Susamak
  4. Envantere bakmak
  5. Acıkmak
  6. Susamak
  7. Susamak
  8. Envantere bakmak
  9. Acıkmak
  10. Ölmek

DayZ’yi kısaca özetledim ve oyunda bundan fazlasını bulmak -en azından şu an için- mümkün değil. Daha oyuna eklenecek olan birçok detay var; yiyecekler, araçlar ve benzeri konularda. Mevcut durumdaysa sunuculardaki kasabaları tek tek dolaşıyor, başka birileri toplamadıysa bulduğumuz şeyleri topluyor, ceplerimizi ve çantamızı tıka basa dolduruyor, eğer şanslıysak silah buluyor ve zombi avlıyoruz.

Tüm bu söylediklerimi, şikâyetimi bir kenara bırakırsak DayZ’nin çok önemli bir özelliği var aslında. DayZ’deki mevcut yokluk oyuncuları öyle bir ruh haline sokuyor ki -daha önce Ertuğrul’un da bahsettiği üzere- diğer oyuncularla karşı karşıya gelince ne yapacağını şaşırıyor insan. Karşıdaki dost mu, düşman mı, bunu anlamak gerçekten mümkün değil DayZ’de. Kimisi dostça yaklaşıyor, selam verip yardım istiyor ya da ediyor, kimisi “Çabuk silahını yere bırak, yoksa vururum!” tehditleri savuruyor. Psikolojik bir test tadında geçen bu anlar, oyuncuyu ciddi anlamda baskı altına alıyor. Ha, üzerinizde pek bir şey yoksa stres yapmıyorsunuz ama saatlerce koşup loot’un dibine vurduysanız, her şeyinizi kaybetme korkusuyla yanıp tutuşuveriyorsunuz. Sırf bu yüzden, belki de dünyanın en dost canlısı oyuncuları olmaları ihtimaline rağmen uzaktan görüp anında topukladığım birçok kişiye denk gelmişimdir.

Bir anda oyunun iyi bir yönünden bahsediyorum gibi hissettim ama o noktaya kadar söylediklerime geri dönmek gerekirse an itibariyle DayZ’yi almanız için en ufak bir geçerli sebep yok arkadaşlar. DayZ’nin alfasının bitiş, betasının da başlangıç tarihi olarak 2014’ün sonu hedef gösteriliyorken, eğer yapım sürecine katkı sağlamak gibi ulvi bir amacınız yoksa 30$’ınızı diğer oyunlara yatırın derim.

Boşa geçen günlerZ” hakkında 1 yorum

  1. Dayz ne zaman bitecek diye bir aratma yapayım dediğimde bu yazıyı gördüm.
    Bu makaleyi yazdığın zaman Dayz’in en iyi zamanıydı oyun bir sürü şek eklenmesine rağmen şuan oynanabilirlikten çok uzakta. 47 ve ya 49 du sanırım bu yazı yazıldığı zaman şuan 59. update ve çok daha kötü durumda 2015 te biteceğini duyduğum bu oyun sanırım bitmeyecek ve ne kadar güzel bir oyun olsa da yapımcıların yetersizliğinden çöp konumunda duracak.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.