Bad Company 2 vs Modern Warfare 2 #2

Geçen ay köşemi okuyanlar, Battlefield: Bad Company 2 ve Call of Duty: Modern Warfare 2 arasında yaptığım kıyaslamayı görmüşlerdir. Yazının sonlarına doğruysa MW2’yi yerdiğim için tepki alabileceğimi söylemiştim ki bu gerçek oldu ve bazı fanatiklerin “seviyeli” mesajlarıyla karşılaştım. Aslında tam da bu konu üzerine bir şey yazmak istiyordum ki yine BC2 vs MW2 kıyaslaması yapmaya karar verdim ama bu kez oyunları değil, oyunların yapımcılarını kıyaslayacağım.

Son altı ay içinde Modern Warfare 2’nin yapımcısı Infinity Ward ve dağıtımcısı Activision arasında yaşanan problemleri LEVEL Online’dan ya da diğer kaynaklardan takip etmişsinizdir. Activision’ın İkinci Dünya Savaşı temalı bir oyun talep etmesi, IW’nin buna direnmesi ve kendi istediği oyunu yapması, sonrasındaysa Activision’ın IW’den iki kelle alması… Bu şekilde özetlenince Activision’ın bir şeytan, IW’ninse bir melek olduğu sonucu rahatlıkla çıkarılabilir. Aslında olayın detayları da çok ilginç ama ben merceği IW’ye çevirip farklı bir konudan dem vuracağım.

Hep destek, tam destek!

Fanatiklerin inkar ettiği ya da görmezden geldiği bir gerçek var ki MW2 her ne kadar sağlam ve eğlenceli bir multiplayer moduna sahip olsa da hile konusunda da bir o kadar başarılı. Özellikle aimbot ve wallhack kullananların cirit attığı MW2 sunucuları, birçok oyuncuyu olduğu gibi bizi de sinir krizlerine sokuyor. LEVEL Community kapsamında düzenlediğimiz Steam etkinliğinde dahi hilecileri görmek, etkinlik dışındaki hemen hemen her maçta da en az bir wallhack oyuncusuna denk gelmek can sıkıcı. Ne yazık ki IW kanadından da bu konuyla ilgili çözümler gelmiyor ve hilenin önü açılmış oluyor. Şikayet mekanizmasının çalışmadığı, çalışsa bile çok ağır olduğu bir ortamda boşa kürek sallamaksa zaman kaybından başka bir şey değil. Peki ya EA DICE?

Bugüne kadar Pinball Dreams, Pinball Fantasies ve Mirror’s Edge gibi yapımların yanı sıra tüm Battlefield serisinin altında imzası olan EA DICE, özellikle BC2 konusunda ciddi bir sınav veriyor ve bu sınavı da başarıyla sürdürmeye devam ediyor. Malum, her multiplayer oyunun dertleri, sıkıntıları vardır ve BC2 de bu furyaya kapılanlardan. Bu noktada önemli olansa yapımcıların maksimum derece rahat olması ve oyuncularla iletişimden kaçmaması. Beta sürecinden itibaren Electronic Arts forumlarını tıka basa dolduran oyuncular, şikayetlerini bağıra çağıra dile getiriyorlar ve yapımcılar da bu şikayetlerin her birini dikkate alıyorlar. Son olarak oyundaki bilinen hataları resmi forumlarında listeleyen yapımcılar, her bir maddeye de tek tek cevap verdiler. Tüm problemler çözülür ya da çözülmez ama yapımcıların bu tavrı insanda güven hissi uyandırıyor. Bugün bir problem varsa ertesi gün bu problemin çözüleceğini, en azından çözülmesi için bir şeyler yapılacağını biliyoruz. Üstelik sadece hatalar değil, oyunun sağlıklı ilerlemesine yönelik düzenlemeler üzerinde de çalışılıyor ve oyuna her türlü destek veriliyor. Böyle bir noktada MW2’nin hilecilerinden korunmak ve BC2’nin güven veren atmosferine sığınmak kaçınılmaz değil mi?

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.